علیرضا پوراحد نوشهر :: 84/5/1:: 5:53 صبح
نادعلی مظهرالعجائب ...
این حقیر عادت به زیاده گویی ندارم چون در جایی که کلام زیبای معصوم هست منه آلوده را چه راه ... فقط غرض کمی توضیح بود در مورد مطلب می خواهم مطالب جوری باشد که از تمام ائمه مطلب داشته باشیم ولی خوب مسیر گل پسر زهرا مسیر دیگری است . همگی در مورد فدک می دانید و همه استاد؛ فقط خواستم مطلبی هم در این مورد به روایت اهل سنت نوشته باشم .....
به امید آمدن پسر نازنینش و آرامش دل بیتاب و شکسته همه دوستارانش
ماجرای فدک و غصب آن
بعد از فتح قلعه های خیبر ، بزرگان و مالکان فدک و عوالی ( که هفت قریه در دامنه کوههای مدینه تا سیف البحر در کنار دریا و منطقه ای حاصلخیز از نخلستانهای زیاد و مناطق کشت غله بوده است ) به خدمت حضرت رسول اکرم ( ص) رسیدند و با عقد قرارداد صلحی نصف فدک را به رسول گرامی (ص) دادند و نصف دیگر را برای خودشان برداشتند . که یاقوت حموی صاحب معجم البلدان ، احمد بن یحیی بلاذری در تاریخ خود ، ابن ابی الحدید به نقل از ابوبکر جوهری ، محمدبن جریر طبری در تاریخ کبیرو بسیاری دیگراز مشاهیر اهل سنت نقل نموده ادند .
پس از بازگشت به مدینه طیبه جبرئیل آیه شریفه 26 سوره بنی اسرائیل ( اسراء ) را بر پیامبر فرود آورد :
" و به خویشان نزدیک خود و بینوایان و در راه ماندگان حقوق آنها را ادا نما و هرگز اسراف و تبذیر نکن "
رسول اکرم تامل نمود که ذوی القربی کیست و حق آنها چیست ؟ که جبرئیل مجددا شرفیاب شد و عرض کرد خداوند عزو جل می فرماید : " فدک را به فاطمه ( س ) واگذار کن "
رسول اکرم (ص ) فاطمه ( س ) را فرا خواندند و فرمودند :
" خداوند مرا امر فرموده که فدک را به تو واگذارم "
و در همان مجلس آن حضرت فدک را به فاطمه (س) بخشیدند .
احمد ثعلبی در تفسیرالبیان ، جلال الدین سیوطی در جلد چهارم تفسیر خود از حافظ ابن مردویه از ابی سعید خدری ، حاکم ابوالقاسم حسکانی در تاریخ خود ، ابن کثیر در تاریخ خود ، شیخ سلیمان بلخی در باب 39 ینابیع المودة از تفسیر ثعلبی وجمع الفوائدو عیون الاخبار نقل می کنند که :
" لَما نُزِلَت وَ اتِ ذاالقُربی حَقًهُ دَعَا النًبِی (ص) فاطِمَةَ فَاَعطاها فَدَکَ الکَبِیرَ "
یعنی : " هنگامی که آیه ( و به خویشان نزدیک خود حقشان را عطا کن ) نازل گردید پیامبر (ص) فاطمه (س) را فرا خواندند و فدک بزرگ را به او عطا نمودند . "
تا رسول اکرم (ص) زنده بود فدک در تصرف فاطمه (س) بود و حضرت فاطمه سالانه در سه قسط اجاره آن را دریافت می کرد . حضرت صدیقه (س) به اندازه یک قوت یک روز خود و فرزندانش از آن بر می داشت و بقیه را میان فقرای بنی هاشم و زاید برآن را به سایر فقرا و ضعفا انفاق می فرمود.
بعد از رحلت رسول اکرم (ص) مامورین خلیفه اول رفتند و فدک را تصرف کردند و مستاجرین حضرت زهرا(س) را بیرون کردند . خلیفه اول به حدیث مجعولی از قول پیامبر (ص) استناد نمود که " ما گروه پیامبران چیزی به ارث نمیگذاریم وآنچه از ما می ماند همه صدقه است " .
در حالیکه اولا : فدک ارث نبوده است و به شهادت کتب معتبر اهل سنت که بعضی را ذکر کردیم هبه و بخشش بوده است که پیامبر به امر الهی در زمان حیات خویش ان را به دختر عزیزش بخشیده است .
ثانیا : اصل حدیث مطرود و با طل است ، زیرا به بیان قرآن کریم بسیاری از پیامبران برای فرزندان خویش ارث گذاشته اند و این استشهاد را بی بی مظلومه حضرت زهرا (س) در خطبه غرای خویش بیان فرموده اند .
(پایان قسمت اول )
علیرضا پوراحد نوشهر :: 84/4/26:: 5:57 صبح
امام زمان ( عج ) :
و اما علت غیبت ما ، پس به درستی که خداوند عزو جل می فرماید :
( ای کسانیکه ایمان آورده اید از چیزهایی که اگر برایتان آشکار شود ناراحتتان می کند سوال مکنید ) .
هیچ یک از پدارنم نزیستند مگر آنکه بیعتی از طاغوت زمانشان برایشان تحمیل گشت اما من زمانی که قیام می کنم ؛ بیعت هیچ یک از طاغیان و طاغوتیان بر گردنم نیست ......
و باید بدانند که به راستی حق با ما و نزد ماست ،جز ما، کسی این سخن را بر زبان نراند مگر دروغگوی تهمت زننده . و غیر از ما، احدی ان را ادعا نکند مگر آنکه گمراه و گمراه کننده است . پس به همین جمله از ما اکتفا کنند و تفسیرش را نخواهند ، و به همین کنایه قناعت کنند ، و دنبال تصریح آن نروند که به درخواست خدا کنایه انها را بس است .
امام علی ( ع ) :
خوشبخت ترین مردم کسی است که لذت گذرا را به خاطر لذت ماندگار ترک کند . (غررالحکم و دررالکلم )
امام زمان ( عج ) :
نشانه حرکت و قیام ما از این خانه نشینی ، حادثه ای است که در مکه معظمه روی خواهد داد ، حادثه ای برخاسته از پلیدی انسانی ، دو رو و نکوهیده که خونریزی را حلال می شمرد و با کید و نیرنگ خود ، آهنگ جان مومنان می نمایند . اما با ان کار به هدف ظالمانه و ستم بار خود نخواهند رسید ؛ زیرا ما با دعایی که از دارنده آسمان و زمین پوشیده نمی ماند و رد نمی شود برای حفاظت و نگهداری آنان آماده ایم .
علیرضا پوراحد نوشهر :: 84/4/18:: 6:28 صبح
این هم تصویری از مردی از جنس مردم ( بدون هیچ منظور سیاسی )
علیرضا پوراحد نوشهر :: 84/4/18:: 6:17 صبح
" مـعلم عیسی "
چون عیسی (ع ) بزرگتر شد , مریم (ع ) او را به معلمی سپرد و گفت : این کودک را نیک آموز و عزیزدار و مزن و خود برفت .
معلم او را پیش خواند و گفت : بگو , ابجد , عیسی گفت : ابجد چه بود ؟ معلم گفت : تو فقط بیاموز و معنی مپرس .
عیسی (ع ) گفت : چگونه آموزم چیزی که اصلش ندانم ؟
معلم بزد و گفت : بگو ابجد , اما عیسی (ع ) امتناع کرد . چون مادرش بیامد و گفت : یا مادر , این معلم , وصیت تو به کار نبست . تو گفتی بسیار آموز و اندک زن . او بسیار زد و اندک آموخت .
پس عیسی (ع ) گفت : ای معلم اگر خواهی معنی ابجد را به تو بگویم . معلم گفت : بگوی , عیسی (ع ) گفت : الف آلاء اوست , با بقای اوست , و جیم , جلال اوست . معلم گفت : ای زن , این فرزند تو نه چنان است که از کسی آموزد که وی چنان است که باید همه عالم از او آموزند .
علیرضا پوراحد نوشهر :: 84/4/10:: 5:36 عصر
امام زمان (عج) :
و اگر شیعیان ما – که خداوند توفیق طاعتشان دهد – در راه ایفای پیمانی که بر عهده دارند همدل می شدند , میمنت ملاقات ما از ایشان به تاخیر نمی افتاد و سعادت دیدار ما زودتر نصیب آنان می گشت ؛ دیداری بر مبنای شناختی راستین و صداقتی از آنان نسبت به ما . پس ما را از ایشان باز نمی دارد مگر آنچه از کردارهای آنان که به ما می رسد و ما را ناخوشایند است و از آنان روا نمی دانیم . از خداوند یاری می طلبیم و او ما را کفایت کرده و وکیل خوبی است و صلوات خدا بر آقای بشارت دهنده و بیم دهنده ما , محمد و خاندان پاک او باد .
علیرضا پوراحد نوشهر :: 84/4/9:: 6:5 عصر
ابا صالح التماس دعا هر کجا هستی فکر ما هم باش ...
امام زمان (عج) :
« ما در رسیدگی و سرپرستی شما کوتاهی و اهمال نکرده و یاد شما را از خاطر نمی بریم که اگر جز این بود دشواریها و مصیبتها بر شما فرود می آمد و دشمنان, شما را ریشه کن می کردند .»
احتجاج جلد دوم صفحه 497
علیرضا پوراحد نوشهر :: 84/4/8:: 7:19 صبح
سلام برتو هنگامی که بپا می ایستی, سلام برتو هنگامی که می نشینی
سلمان فارسی (ره)مریض شد ,همان مرضی که باعث فوت ایشان گردید سعد به عیادتش رفت و از حالش پرسید سلمان به گریه افتاد سعد گفت : چرا گریه می کنی ؟ سلمان فرمود: از حرص بر دنیا و علاقه بدان نمی گریم , بلکه به خاطر عهدیست که پیامبر (ص) با ما بست که باید بهره ما از دنیا به اندازه سواره ای باشد که از محلی به محل دیگر بخواهد برود ,می گریم از ترس آنکه از آن تجاوز کرده باشم .
سعد گوید : به اطراف اطاق سلمان نظر انداختم ,دیدم جز آفتابه و کاسه و طشت چیز دیگری دیده نمی شد .
گفتم ای سلطان خوبان رحم کن بر این غریب
گفت در دنبـال دل ره گـم کنـد مسکیـن غریب
گفتمـش مگــــذر زمانی گفـت معــذورم بــدار
خانه پروردی چه تاب آرد غم چنــدین غریب
خفتـه بر سنجـاب شاهی نازنینی را چـه غــم
گر ز خارو خاره سازد بستر و بالین غریب
التماس دعا
علیرضا پوراحد نوشهر :: 84/4/7:: 12:40 عصر
سلام بر فرزند خوش سیمای زهرای اطهر
یکی دو ماه گذشته مصادف شد با ایام انتخابات و تبلیغات و رایزنی های قبل از آن و من هم تمام وقت مربوط اینترنت را در این راستا قرار دادم و البته بیطرف هم نبودم و فرصت زیادی را برای تبلیغ جهت نامزد منتخب مردم صرف کردم که الحمدالله به ثمر نشست و ملت ایران به منش علوی و زهد و ساده زیستی جواب مثبت دادند .هدفم صحبت در مورد انتخابات نیست چون دیگر وقت کار دیگری است ولی مجموعه تحقیقاتی که در این خصوص در این مدت انجام داده ام فکر می کنم در آینده باعث روشنگری و راهنمایی زیادی حداقل برای خودم باشد که ان شاءالله به مرور آنها را در اختیار بقیه دوستان هم خواهم گذاشت .به امید ظهور دولت کریمه گل پسر فاطمه عج
اما اصل مطلب
احمد بن حنبل در مسند خود نقل می نماید که روزی رسول اکرم (ص) به علی علیه السلام فرمود:
" ای علی ! نگاه کردن به چهره نورانی تو عبادت است تو پیشوای پرهیزگاران و سرور مومنان هستی هر کس تو را دوست داشته باشد مرا دوست داشته و هر مرا دوست داشته باشد خدا را دوست دارد و هر کس تو را دشمن دارد مرا دشمن داشته است و هر کسی با من دشمنی نماید با خدا دشمنی نموده است .
خطیب خوارزمی در مناقب ,احمد حنبل در مسند ,حافظ ابونعیم و حافظ ابوبکر شیرازی در دو کتاب فوق الذکر از رسول اکرم (ص) نقل کرده اند که فرمود:
ربع قرآن درباره ما اهل بیت نازل شده است . و نیز حافظ ابونعیم و حافظ ابو بکر شیرازی در دو کتاب , احمد حنبل در مسند ,واحدی در اسباب النزول ,محمدبن طلحه شافعی در مطالب السوول ,ابن عساکر در تاریخ خود ,محدث شام در تاریخ خود ,محمدبن یوسف گنجی در اول باب 62 کفایة الطالب و سلیمان بلخی در باب 42 ینابیع المودة از طبرانی نقل می نماید که ابن عباس گفته است :
« .بیش از سیصد آیه از قرآن در مدح علی (ع) نازل شده است »
لیست کل یادداشت های این وبلاگ